fredag den 23. november 2012

Granatæble fløde is, verdens bedste

Som overskriften siger er dét her verdens bedste is og crediten vil jeg give til den dygtige blogger Maja fra bloggen Chocolat. Maja formår altid at få mit mundvand til at løbe med de super inspirerende og lækre billeder og opskrifter hun ligger ind på bloggen. Granatæble er noget jeg elsker og det var derfor oplagt for mig at lave isen her. Faktisk har jeg efterhånden lavet den mange gange og den er et hit ved alle. Jeg forstår dem godt!

Ingredienser:

  • 230 g. granatæblekerner (ca. 1½ granatæble) 
  • 150 g. sukker 
  • 140 g. fløde (ca. 1 dl) 
  • 80 g. mælk (ca. 1 dl) 
  • 1/4 vaniljeekstrakt - evt. hvid chokolade - hakket.
Fremgangsmåde: Start med at befri kerner fra granatæblernes skal. Blend så kernerne med halvdelen af sukkeret. Sigt din puré for kun at få saften og dermed undgå de små hårde kerner. Bland den anden halvdel af sukkeret, fløden, mælken og vaniljeekstrakten i en skål. Tilsæt granatæblesaften. Kør så massen på din ismaskine - stop efter ca. 20 minutter, så du får en lækker blød is. Hvis du vil have hvide chokolade stykker i isen, blander du dem i, et par minutter før isen er færdig. (Jeg har erfaret at man ikke skal komme for meget i da det i det tilfælde bliver meget meget sødt). 

Isen kan spises med det samme eller fryses ned som alt andet is. Velbekomme kære læser, du vil ikke fortryde! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar