søndag den 25. november 2012

Fedtfattige blåbærpandekager

Jeg giver jer nu opskriften på nogle super nemme og lækre pandekager, som du kan spise med en okay samvittighed. Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt opskriften i tidernes morgen, men jeg har haft stor glæde af den og derfor er opskriften også skrevet ind i min egen lille blomstrede notesbog hvori jeg skriver alle mine favoritopskrifter i, eller min mors bedste opskrifter for den sags skyld (jeg skal jeg nødigt undvære hendes mad når jeg flytter hjemmefra! ha ha ). Jeg kan klart anbefale dig at prøve disse pandekager - de er en favorit! 

Ingredienser:
  • 200 g. hvedemel 
  • 50 g. grahamsmel 
  • 50 g. rugmel 
  • ½ tsk salt 
  • 3 tsk bagepulver 
  • 3 spsk sukker (eller evt. 4 spsk druesukker) 
  • 1 spsk vaniljesukker 
  • 1 æg 
  • 5 dl. mælk 
  • 1 spsk olie 
  • 1 lille pose frosne blåbær.
Fremgangsmåde: Bland alle de tørre ingredienser. Pisk mælken, ægget og olien i med en elpisker. Kom herefter blåbærene i. Bag dem nu på en slip-let-pande over middelvarme. Kom evt. en lille klat becel eller andet på inden dine pandekagedej.

Lav pandekagerne som store tynde pandekager eller som små tykke "amerikanske" pandekager. De er super lækre til morgenmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar