søndag den 28. oktober 2012

Bananmuffins m. chokoladestykker

Hvis du har nogle rigtig gamle bananer til at ligge i din frugtskål er det hér den her opskrift kommer ind i billeder. Her er det nemlig bedst at brune nogle bananer som er godt brune og overmodne. Jeg nåede lige at stoppe min mor før hun ville smide vores bananer ud, og kunne derfor bruge dem til en undskyldning for at bage endnu en gang. De var super lækre, svampede og søde med den gode chokolade og som et lille plus var de rigtig enkle at lave. Opskriften er fundet i min mors ugeblad søndag, som jeg for længe siden rev ud og satte i min dessertmappe. God bagning på din søndag ;-) 

Ingredienser til 12-14 stk:
  • 150 g. stuetempereret smør 
  • 250 g. rørsukker 
  • 3 æg 
  • 2-3 brune/modne bananer 
  • 4 spsk mælk
  • 2 tsk vaniljesukker 
  • 80 g. kokosmel 
  • 200 g. hvedemel 
  • 2 tsk bagepulver 
  • 100 g. mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Din ovn tændes på 180 grader. Smør og sukker piskes sammen til en luftig masse og æggene piskes så med ét ad gangen. Skræl dine bananaer og mos dem i en skål med mælken. Vend smør-ægge-blandingen med bananmosen, kokosmel, vaniljesukker, mel og bagepulver. Hak chokolade fint og rør det i dejen. Fyld dine muffinsforme og bag dem i den opvarmede ovn i 20 minutter. Når de har bagt færdig køles de af på en bagerist og serveres så evt. med revet chokolade og flødeskum, men de er også gode som de er.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar