søndag den 6. januar 2013

Nougat cupcakes m. Lime topping


Ingredienser (12 stk  cupcakes):

  • 50 g. smør, stuetemp.
  • 150 g. sukker
  • 125 g. nougat, stuetemp. 
  • 2 æg
  • 1 1/4 dl mælk
  • 125 g. hvedemel
  • 1 1/2 tsk bagepulver
Fremgangsmåde: Tænd din ovn på 200 grader alm. ovn. Start med at piske smør, sukker og nougat sammen til en cremet konsistens. Pisk herefter ét æg i ad gangen. Pisk så mælken i. Tilsidst vendes hvedemel og bagepulver i. Dejen fyldes i 12 forme og bages i 20 minutter. Afkøles helt. 


Ingredienser til frosting:
  • 250 g. mascarpone
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 1 spsk flormelis
  • 1/2 dl fintrevet hvid chokolade
  • Skallen fra 1 lime
Fremgangsmåde: Mascarpine, vanilje og flormelis piskes sammen til en luftigt masse. Herefter vendes chokolade og limeskallen i. Massen fyldes i sprøjtepose, evt. med rosentyl. Pynt dine afkølede cupakes med toppingen.


- Jeg havde en dag forleden hvor jeg fik lyst til at bage cupcakes. I køleskabet havde vi en masse åbnet nougat som skulle bruges, efter nytår havde jeg fået alle limefrugterne med hjem og der var en mascarpone der skulle bruges. Oven i det havde jeg også fået en rosentyl i julegave, og den ville jeg prøve. Derfor fandt jeg på at blande tingene sammen. Nougat med lime til at friske det hele lidt op. Det lyder jo egentlig meget godt ikke? Dét er det virkelig også! Nougatcupcake opskriften fandt jeg her og mascarpone lime toppingen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar